25 lutego 2015

#27 Moje sposoby na naukę


Cześć wam :) 




Z racji tego, że ostatnimi czasy mam bardzo dużo nauki, związana jest ona ze sprawdzianami, kartkówkami oraz testami gimnazjalnymi.. Dawno mnie tu nie było, za co was przepraszam.
Dziś kolega zaproponował mi, abym napisała właśnie taki post. Stwierdziłam, że jest to świetny pomysł :) A więc, do rzeczy.. Zaczynamy.

Moje rady (przed nauką) :

 #1
Zanim zacznę cokolwiek robić, sprzątam swoje miejsce pracy.
 #2
Przed rozpoczęciem jakich kolwiek czynności przeglądam swój kalendarz oraz organizer, aby mieć "czarno na białym" z czego muszę się uczyć i na kiedy.



 #3
Najważniejsze rzeczy do zrobienia/nauczenia zapisuję na kartce, aby później się nie pogubić.
 #4
Przygotowuję kolorowe pisaki oraz karteczki, abym mogła zaznaczyć wszystkie ważne informacje.

 #5
Przygotowuję sobie jakąś zdrową przekąskę i coś do picia. Aby w czasie uczenia się nie zawracać sobie głowy niepotrzebnymi sprawami.



 #6
Odcinam się od wszelkich niepotrzebnych spraw, a mianowicie wyłączam Facebook, Blogger, Zblogowani.. (wszystkie portale społecznościowe, które mogą mi przeszkodzić w nauce) odkładam tak zwane 'pochłaniacze czasu' czyli : •telefon;  •laptop; •tablet; (urządzenia które rozpraszają) ~ jestem dla wszystkich offline.

 #7
Przygotowuję czystą kartkę.

 #8
Rozplanowuję sobie czas, tak abym nie spędziła całego dnia przed książkami..

Moje Rady (w czasie nauki) :

 #1
Mi przy nauce bardzo pomaga muzyka, najlepiej jakaś spokojna (której nie znam, jeśli ją znam to automatycznie zaczynam nucić/śpiewać)


 #2
W zeszycie podkreślam wszystkie ważne terminy, które mogą znaleźć się na kartkówce czy sprawdzianie.
Zaś w książce, kiedy znajdę coś co może się przydać zaznaczam kolorowymi kartkami oraz ołówkiem.



 #3
Do nauki potrzebuję ciszy i spokoju, dlatego kiedy przystępuję do tej czynności zamykam się w pokoju i proszę aby nikt mi nie przeszkadzał.

 #4
Jeśli jakaś informacja mi się nagle przypomni zapisuję ją na (wcześniej przygotowanej) czystej kartce, abym później mogła do tego przystąpić.

 #5
Ja jestem wzrokowcem, a co za tym idzie, mam fotograficzną pamięć, więc kiedy się uczę zawsze zwracam uwagę na rysunki, które później np. w czasie testu, mogę sobie odtworzyć w pamięci.

 #6
Gdy uczę się języka obcego, stawiam na skojarzenia.


Post wyszedł trochę długi, dlatego dziękuję wam, że mieliście ochotę go przeczytać :)
Jeśli podobają się wam posty z serii "Moje sposoby na.." piszcie w komentarzach, a będzie ich więcej.


~Biegnąca wilczyca~




3 komentarze:

  1. ja bez porządku na biurku i odcięcia się od wszelkich urządzeń elektronicznych - ani rusz!

    Pozdrawiam, correct-incorrect.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bez muzyki, filmu, serialu, youtuba nie siąde do lekcji bo ta cisza wokół mnie przytłacza.. Są różne osoby i różne formy skupienia się^^

      Usuń